Forum Miłośników 6 Pułku Lotnictwa Myśliwsko- Bombowego

Piła ( 1952-1998 )

Forum Forum Miłośników 6 Pułku Lotnictwa Myśliwsko- Bombowego Strona Główna -> Wspomnienia -> Jak to było Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Jak to było
PostWysłany: Pon 10:38, 10 Lip 2006
maverik
Kapral
Kapral

 
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła MANGAN





Czy pierwsza suka jaka przyleciała była to SU-22UM3 "308" czy SU-22M4 "3005". Zdania sa podzielone w tej kwesti poniewaz faktycznie pierwsze lądowanie "na bojowo" w ramach przynalezności samolotu do danego pułku odbyło sie w Pile.
Takze czekam na opinie moze jakieś dowody że było tak lub moze jeszce inaczej??
Ja bo przystaje przy 308.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:35, 10 Lip 2006
Defcon One
KONTROLER LOTÓW
KONTROLER LOTÓW

 
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła (EPPI) / Warszawa (EPWA)





O ile mi wiadomo, pierwszy samolot jaki wylądował na pilskim lotnisku to był Su-22 M4 n/b 3005 ppłk Bogdana Likusa. Nie mam oczywiście 100% pewności, ale wyczytałem, że pierwszy wylądował własnie ppłk Likus.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:06, 19 Sty 2007
Bogdan Likus
VIP FORUM
VIP FORUM

 
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła





Pierwszym pilotem który lądowal na pilskim lotnisku byłem ( nieskromnie mówiąc- nie chwalę się ) byłem ja Bogdan Likus. Są oficjalne zdjęcia z powitania przez jeszcze plk Kułagę i panią Trzuskolasową - organizacja rodzin wojskowych. Było jeszcze wielu oficjeli. No i niestety pierwszym pilotem który odszedł na emeryturę też byłem ja. Po katapultowaniu ze szparki SU-7U w Powidzu chciałem przenieść się z " Pikutkowa" tak nazywalem Witkowo i nieżyjący już " Klient" plk. Stanislaw Nawrocki zaproponowal mi przeszkolenie się na SU-22 ( po raz 3ci do Krasnodaru . ( Przeszkalałem się na SU-7, SU-20 i SU 22) a wogóle jeszcze latam i zapraszam na kawę do szkoły prywatnej gdzie jestem Kierownikiem Szkolenia. Więcej informacji na naszej stronie [link widoczny dla zalogowanych] Z lotniczym pozdrowieniem Bogdan Likus- Bodo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:26, 19 Mar 2007
papalus
Szeregowy
Szeregowy

 
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WITKOWO\POWIDZ\ EPKS





witam,a może by pan napisał coś więcej o swojej służbie na suczkach i nie tylko o przygodach zwiazanych z lataniem.pozdrawiam krzysiek z witkowa


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:25, 30 Maj 2007
FITTER 3005
DOWÓDCA
DOWÓDCA

 
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła





Pan ppłkBogdan/BODO/Likus
[link widoczny dla zalogowanych]
i widoczna bardzo wyraznie "szparka'' w tle o której wczesniej Maverik pisał
historyczna chwila pierwszy samolot su-22na pilskim lotnisku 3005
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:34, 31 Maj 2007
eReN
ZASŁUŻONY

 
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wałcz (EPMI)





Na zdjęciu widac także inna sukę, a to oznacza że podczas powitania było wiecej suczek niż tylko "3005"
I tak naprawdę sądząc po opowiadaniach coniektórych "znawców" jestem skłonny twierdzić że 3005 nie wylądowała jako pierwsza w Pile, a jak to pisał Maverick była to jedna ze szparek...
ALe prawdę mogli by w tym przypadku napisać tylko Ci którzy tam byli i widzieli to naprawdę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:30, 26 Paź 2007
Sawicz
KONTROLER LOTÓW
KONTROLER LOTÓW

 
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPPW





FITTER 3005 napisał:
historyczna chwila pierwszy samolot su-22na pilskim lotnisku 3005
[link widoczny dla zalogowanych]


Sorry za "odgrzanie kotleta" Wink ale czy na tym zdjęciu nie jest przypadkiem 3305, a nie 3005?

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sawicz dnia Śro 20:55, 31 Paź 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:24, 27 Paź 2007
eReN
ZASŁUŻONY

 
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wałcz (EPMI)





Nie wiem skąd wzięło się to zdjęcie ale to nie 3005 tylko jak wspomniał kolega 3305.
Nadal trwają zagadkowe prace nad tym kto i na jakim samolocie jako pierwszy wylądował w Pile...
Pan Bogdan owszem mógłbyć pierwszy ale powstaje pytanie czy pierwszym Polskim pilotem? Pierwszym pilotem i na pierwszym Su-22M4? Czy Przed Pane w Pile usiadła szparka...
Niestety ale część zdjęć któa się zachowała nie jest podpisana, ale są zdjęcia na którym jest kołująca szparka 308 i fotografia jest podpisania właśnie jako pierwsza suka w Pile, pozatym nawet na załączonym wyżej zdjęciu widać że został Pan witany , a w tle stoi juz Su-22Um3k...
Jak to było, chyba nie dowiem się prędko... ale będziemy drążyć ten temat...
Panie Bogdanie proszę tutaj nie myśleć że do Pana pije czy coś, poprostu chcem wiedziec kto, co i jak i kiedy...
A czy może Pan napisać jakie samoloty, bądź jacy piloci lądowali razem z Panem?
Z pozdrowieniem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:23, 21 Mar 2008
Sawicz
KONTROLER LOTÓW
KONTROLER LOTÓW

 
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPPW





Pierwszą suką w Pile była Su-22UM3K - 308. To PEWNE, mam fotki na dowód. Cool Teraz tylko muszę ustalić kto przyleciał w pierwszej kabinie bo kto w drugiej to wiem.

Teraz pora ustalić tylko, która suka odleciała jako ostatnia. Będziecie wtedy mieli wszystkie informacje o pierwszej i ostatniej suce w 6 plmb. Wink

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:34, 10 Kwi 2008
voy
Szeregowy
Szeregowy

 
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Jeżeli chodzi o zdjęcie pierwszej "bojówki" w Pile, to jest na pewno 3005 (23005). Samolotu 3305 (30305) nie było wtedy jeszcze w Polsce (dotarł w roku 1986). Poza tym samolot 3305 posiada na kadłubie kasety wtrzutni ASO (8szt.), których nie ma widoczny na zdjęciu 3005 (samoloty 23 i 24 serii ich nie posiadały). Dodatkowo 3305 był na żółtych numerach o zupełnie innym kształcie cyfr.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:42, 03 Maj 2008
Sawicz
KONTROLER LOTÓW
KONTROLER LOTÓW

 
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPPW





Ja dalej jestem za tym, że na zdjęciu jest 3305, zdjęcie może pochodzić z 1986 r., być wykonane w Powidzu, a suka może nie mieć założonych jeszcze kaset ASO. Podobnie wyglada na to, że nie ma założonych APU-60.
Krój cyfr jest taki sam jak na "kolorowych zdjęciach" 3305.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:33, 03 Maj 2008
jecha
Pułkownik Pilot
Pułkownik Pilot

 
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła





A mi to wygląda na 3805 (tylko nie wiem czy taka była)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:42, 03 Maj 2008
Sawicz
KONTROLER LOTÓW
KONTROLER LOTÓW

 
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPPW





jecha napisał:
A mi to wygląda na 3805 (tylko nie wiem czy taka była)


Nie, nie było.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:38, 17 Maj 2008
jecha
Pułkownik Pilot
Pułkownik Pilot

 
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła





Wiadomość z dość pewnego żrodła jak było z tymi pierwszymi suniami:
Pierwsza partia samolotów została dostarczona latem 1984r do Powidza. Samoloty były rozczłonowane ze zdjętymi skrzydłami i umieszczone na specjalnych wózkach. 13 listopada 1984 roku rozpoczęto przebazowanie 11 samolotów Su-22 z Powidza do Piły. Kolejne samoloty "składano" już w Pile w hangarze PWL-5 wspólnie z przedstawicielami producenta. Montaż zakończył się w połowie 1985 roku. 6 pułk lotnictwa myśliwsko-bombowego otrzymał w sumie 40 samolotów (jednomiejscowych Su-22M4 i dwumiejscowych Su-22UM3k "szparek").

Producent dostarczał Su-22 drogą powietrzną transportowymi An-22 oraz Ił-76. Po zmontowaniu w całość robiono próbę silnika i oblot przez test-pilota producenta który doprowadzał samoloty do granic wytrzymałości. Gdy było wszystko OK oblot wykonywał nasz pilot. Kolejnym etapem był przegląd maszyny przez techników, podpisy i przyjęcie samolotu do eskadry.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:59, 11 Wrz 2008
milten ak
Kapral
Kapral

 
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Pilot Bogdan Likus ma konto na naszej klasie :)) Zobaczcie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jak to było
Forum Forum Miłośników 6 Pułku Lotnictwa Myśliwsko- Bombowego Strona Główna -> Wspomnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin